Hrablový dopravník třísek
Lomený hrablový dopravník
Používá se v prostředích se suchými třískami, které je nutné automaticky přepravit do přepravního kontejneru. V případě přítomnosti chladicí kapaliny je nezbytné zabezpečit plynulý odvod kapaliny do sběrné nádrže.
Lomený typ s nádrží na chladicí kapalinu
Lomený dopravník třísek s nádrží na chladicí kapalinu je určen pro aplikace, kde jsou třísky odváděny spolu s chladicí kapalinou. Vhodné je propojení dopravníku s filtrační jednotkou ECOFILTRO, která pročistí chladicí kapalinu na příslušný stupeň jemnosti filtrace.
Plochý typ dopravníku
Plochý dopravník třísek je určen pro aplikace, kde není potřebné vynášet třísky do výšky pro násyp do přepravního kontejneru. Používá se rovněž do soustav několika dopravníků, kdy plochý dopravník třísek plní sběrnou funkci.
Náhradní dopravníkové hrablové pásy
Pásy vyrábíme v libovolné šířce pro každý dopravník zvlášť. Nahrazením ozubených kol, lze libovolně předělat rozteč pásů na dopravníku.- 31,75 mm – vhodné pro přepravu menšího množství, velmi malé zástavbové rozměry, rozměr C = min. 120 mm, maximální šíře pásu (rozměr A) – do 700 mm
- 38,1 mm - vhodné pro přepravu menšího množství, rozměr C = min. 130 mm, maximální šíře pásu – do 700 mm
- 50 mm - pás s touto roztečí je vhodný pro střední a velké třísky, nejrozšířenější varianta, rozměr C = min. 160 mm, maximální šíře pásu – do 1 000 mm
Doporučení:
Hrablový dopravník třísek je nevhodné použít pro lehké nebo plovoucí třísky. Například hliníkové třísky jsou vlivem malé hmotnosti unášeny turbulentním prouděním, které vzniká při pohybu hrabel na dně dopravníku. Hrabla pak třísky nezachytávají a ty pak zůstávají na místě. Účinnost dopravníku se tak výrazně snižuje.
Odolnost:
Jednotlivá hrabla jsou ve jmenovité vzdálenosti dané rozteče pevně svařena k nosnému bočnímu řetězu. To zaručuje zvýšenou odolnost a tím i životnost celého dopravníku v náročném prostředí obráběcího stroje.
Materiál:
Hrablový dopravník je vzhledem k jeho principu funkce velmi namáhaný na otěr. Proto jsou nejvíce zatížená místa dopravníku vyrobena ze speciálního materiálu HARDOX. Vysoká otěruvzdornost tohoto materiálu výrazně prodlužuje životnost celého dopravníku.