Tým HENNLICH jako první nasadí do motokrosu elektro motorku

19.04.2017

Na motokrosových závodních tratích v Česku se v letošní sezóně vůbec poprvé představí v přímých soubojích s motocykly se spalovacími motory stroj poháněný elektromotorem. Motocykl vyrobený americkou společností Alta Motors je výjimečný především ojedinělým výkonem 30 kW, což odpovídá klasickým „dvěstěpadesátkám“. Elektrickou motorku bude v soutěžích veteránů sedlat v barvách firmy HENNLICH její ředitel Pavel Šumera. Motocykl dnes představila firma ve svém areálu v Litoměřicích za účasti dvojnásobného mistra Evropy v motokrosu Petra Bartoše, který si stroj také vyzkoušel.
Pavel Šumera, ředitel firmy HENNLICH: „Náš tým bude první v Česku a podle mých informací i v Evropě, který nasadí do ostrých závodů elektrickým motorem poháněnou motokrosovou motorku. Jde o první krosovou motorku značky Alta Motors v Evropě vůbec. Výjimečnost stroje spočívá v tom, že její motor dosahuje trvalého výkonu 30 kW. To odpovídá závodním motocyklům s klasickým čtyřtaktním spalovacím motorem s objemem 250 ccm. Běžně se přitom v současné době vyrábějí elektromotorky pouze do výkonu 12 kW.“

Motocykl vyrábí americká firma Alta Motors pod označením Redshift MX.  Je navržen jako elektrický ekvivalent čtyřtaktních motokrosových strojů s objemem 250 ccm. Oproti standardním motocyklům nemá tento stroj převodovku, žádné filtry, není potřeba vyměňovat olej ani opravovat výfuk.

Motocykl je poháněn elektrickým motorem o maximálním výkonu 30 kW (40 HP). Maximální točivý moment je 163 Nm. Motocykl nemá převodovku, funguje tedy pouze na jeden rychlostní stupeň. Dosahuje maximální rychlosti přes 100 km/h Motor pohání vodě odolná Li-Ion baterie s kapacitou 5,8 kWh. Průměrná doba výdrže baterie na jedno nabití je v závislosti na využívaném výkonu motoru až 1,5 hodiny. Celková životnost baterie je 1000 hodin. Její nabití ze sítě 240 V trvá 2,5 hodiny.   

Pavel Šumera: Před samotným nákupem jsem v sedle motorky strávil 10 dní na intenzivním motokrosovém kempu v USA. Styl jízdy je trochu odlišný oproti klasické motorce především tím, že jezdec neřadí. Plný točivý moment na zadním kole je k dispozici od nulové rychlosti až do maxima. Také ovládání ve vzduchu při skocích je jiné. Při zaklapnutí „plynu“ se motorka okamžitě klopí na předek. Baterie vydrží při trvalé motokrosové jízdě a plném zatížení cca 40 minut, což je pro závod dostačující.“

Firma HENNLICH se dlouhodobě profiluje jako společnost podporující zelené technologie a také slaďování pracovního a rodinného života.

Pavel Šumera:
„Závodní elektrický motocykl dobře zapadá do naší snahy podporovat ochranu životního prostředí a obnovitelné zdroje energie. Vyvíjíme nebo jsme vyvinuli speciální spalinový výměník, bioplynovou stanici a také ORC jednotky pro výrobu elektřiny z odpadního tepla. No, a protože je motokros mým velkým koníčkem, umožňuje mi firma takto slaďovat pracovní a soukromý život a být přitom šetrný k životnímu prostředí.“   

V letošním roce plánuje motokrosový tým HENNLICH využít elektrický motocykl v domácích mistrovských závodech veteránů pod názvem BUKSA/ADOS Motokros, Motul Cup a také v řadě podniků kategorie hobby. To zahrnuje přes 20 závodů po celé České republice, v Polsku a na Slovensku. Ostrá premiéra bude tuto sobotu na závodech seriálu BATTI MX Cup na trati v Krásné Lípě u Chomutova.

Na akci mohli také sázet zaměstnanci firmy HENNLICH a hosté na vítěze závodu. „Celkem se vybralo 4000 korun. Naše firma sázky zdvojnásobila na celkových 8000 korun a věnovala je na podporu litoměřického Hospice sv. Štěpána,“ doplnil Martin Jonáš, PR manažer firmy HENNLICH. Šek na 8000 korun si přímo na akce převzala ředitelka Hospice sv. Štěpána Monika Marková.

Webové stránky výrobce motocyklu: www.altamotors.co

Těšíme se na spolupráci s Vámi

Martin Jonáš

PR Manager

Zpět